/

می متالز- مدیر عامل مجتمع گندله سازی مادکوش گفت: این شرکت از سال 84 به منظور توسعه پایدار صنعت فولاد فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون ظرفیت تولید 5 میلیون تن گندله را در سال دارد. به گزارش می متالز، علیرضا صمدی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: احداث مرحله نخست این مجتمع با ظرفیت 2 میلیون 500 هزار تن گندله در سال، از ابتدای سال 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بهار سال اینده به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به این که شرکت مادکوش از زیر مجموعه های گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی است بیان داشت: با توجه به کمبود گندله در کشور، این شرکت فعالیت خود را در منطقه ویژه (خلیج فارس ) برای فولاد هرمزگان و فولاد کاوه جنوب که نیاز شدیدی به گندله دارند آغاز کرد.

مدیرعامل مجتمع گندله سازی مادکوش ادامه داد: با تغییرات در تجهیزات و فرایند این کارخانه، ظرفیت هر یک از خطوط تولید حداقل به سه میلیون تن در سال افزایش یافته است.وی اظهار داشت: همزمان با اجرای مرحله اول، تمامی زیر ساخت های مشترک برای مرحله دوم ساخته شده و همچنین فولاد صبا در ضلع شمالی واحد گندله‌ سازی مادکوش در حال احداث است.

صمدی ابراز داشت: با توجه به طراحی در نظر گرفته شده در خط تولید این کارخانه امکان ورود کنسانتره های مختلف (هماتیت و مگنتیت) با دانه بندی های متفاوت امکان پذیر می باشد که از ویژگی های این خط است.

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی مرحله اول این مجتمع 350 نفر به صورت مستقیم و 2هزار نفر به طور غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.
سه شرکت مادکوش (گندله‌سازی)، مادشیمی (کنسانتره‌سازی) و مادکانسار (استخراج و فراوری سنگ آهن) هر سه زیر مجموعه گروه گسترش سرمایه‌گذاری بین المللی ارزش هستند.