مدیرعامل شرکت گندله سازی مادکوش با اشاره به اینکه قرار است 10 میلیون تن فولاد در استان هرمزگان تولید شود، گفت: هرمزگان به 17 میلیون تن گندله نیاز دارد که شرکت مادکوش توانایی تامین 5 میلیون تن را دارد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از هرمزگان، مهندس علیرضا صمدی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: شرکت گندله سازی مادکوش با هدف تکمیل زنجیره فولاد از تولید کنسانتره تا فولاد در استان هرمزگان اقدام به فعالیت کرده که مطالعات و برنامه ریزی های لازم نیز انجام شده است.

وی افزود: این شرکت از تکنولوژی گندله سازی به روش آلیس چالمرز استفاده می کند که تجهیزات مورد نیاز کارخانه از برندهای مطرح جهانی تامین شده است. مدیرعامل شرکت گندله سازی مادکوش با اشاره به اینکه احداث فاز اول این مجتمع با ظرفیت 5/2 میلیون تن گندله از سال ۹۲ آغاز شده است، بیان داشت: فاز اول کارخانه در سال آینده به بهره برداری می رسد.

صمدی ادامه داد: ظرفیت هر یک از خطوط تولید کارخانه گندله سازی مادکوش حداقل به سه میلیون تن در سال افزایش می یابد. به گفته وی، همزمان با اجرای فاز اول، تمامی زیرساخت های مشترک بین دو فاز ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت گندله سازی مادکوش همچنین با تاکید بر طراحی در نظر گرفته شده در خط تولید کارخانه خاطرنشان کرد: امکان ورود کنسانتره های مختلف ( هماتیت و مگنتیت) و با دانه بندی های متفاوت میسر می باشد که از ویژگی های این خط است.

صمدی افزود: با راه اندازی فاز اول کارخانه 350 نفر به صورت مستقیم و حدود 2000 نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

وی همچنین در خصوص مزیت های زیست محیطی کارخانه گندله سازی مادکوش بیان داشت: جهت جلوگیری از آلودگی های محیط زیستی و تاثیرات سوء در کیفیت هوا،آب و ایمنی کارکنان در چند نقطه کاری عملیات غبارگیری انجام می شود.

مدیرعامل شرکت گندله سازی مادکوش با تاکید بر اینکه همجواری در کنار خلیج فارس، هرمزگان را به استانی با پتانسیل بالا در زمینه های اقتصادی مبدل کرده است، افزود: امکانات صادراتی این استان از بی نظیرترین خدمات می باشد.

صمدی با بیان اینکه قرار است ۱۰ میلیون تن فولاد در استان هرمزگان تولید شود، خاطرنشان کرد: هرمزگان به 17 میلیون تن گندله نیاز دارد که شرکت مادکوش توانایی تامین 5 میلیون تن گندله را دارد.